Jdi na obsah Jdi na menu

Coast to Coast

1.den: St. Bees - Ennerdale (14 mil)

Trek začínáme po červených útesech St. Bees Head (ptačí přírodní rezervace), dále pokračujeme kolem farem a kolem těžiště uhlí. Přes vrch Dent, kde se opět nabízí krásné výhledy. klesáme dolů k Ennerdale Bridge.

2.Den: Ennerdale - Rostwaite (14 mil)

vyrážíme na cestu, čeká nás nenáročný terén.Picnick si dáváme po strmějším stoupání na Logt Beck - nabízí se nám nádherné výhledy zpět na Ennerdale a na Buttermere.

3.den: Rostwaite - Patterdale (18.5 mil)

čeká nás trochu delší úsek cesty, proto vyrážíme brzy z rána do mlhavého dne. Vyrážíme směrem Grasmere, kam také k polednímu dorazíme.Zde si dáváme malý oběd a nakupujeme potraviny na cestu(jak jsme poučeni cestou do Patterdale není možnost dalšího občerstvení). Odpolední picknick spravíme u Grisdale Tarn(jezero) a pomalu vyrážíme do Patterdale, kam také v podvečer dorazíme.

4.den: Patterdale- Shap (15.5 mil)

čeká nás den, který je prý nejnáročnější. Vyrážíme ráno. Jdeme do úseku, který nabízí nejdelší a "nejtěžší" stoupání a kelsání v podobě převýšení 770 m(Kidsty Pike). Následují zhruba 4 míle kolem Hawestwater, na konci dne mírnější část podél řek a parkem do Shap.

5. den: Shap - Kirkby Stephem (21 mil)

Další delší úsek cesty před námi, není tak kopcovitý jako včera. Pauzu dáváme zhruba na 74 míli u jezera Sunbiggin. Dále pak pokračujeme až do Kirkby Stephen.

6.den Kirkby Stephen - Keld (12 mil)

Dnes volíme po celkově náročnějších prvních dnech den pohodový a volíme úsek dlouhý pouhých 12 mil. Čeká nás několik kopců, jdeme přes Harthly Fell, picknick si dáváme při klesání z "Nine Standards" na úpatí Coldbergh. Pomalu přicházíme do Keld.

7. den: Keld - Reeth (11.5 m il)

Další kratší úsek před námi.. Vyrážíme směrem Gunnerside Gill a Old Gang Mine. Držíme se řeky Swale a pokračujeme na Reeth.

8. den. Reeth - Richmond (10.5 mil)

poslední kratší odpočinkový den. Dá se zvládnout za dopoledne. My nikam nepospícháme. Vyrážíme na Grinton Bridge a odkláníme se od řeky, picknic si dáváme na Applegarth Scar, pokračujeme přes pole s nádherným výhledem do hlubokého údolí  Swaledale.

9.den: Richmond - Osmotherley (23 mil)

dnes nás čeká nejdelší úsek coast to coast path. co se týká terénu čeká nás snad úplně vše a hlavně hodně podmáčených bahnitých úseků. Na oběd se zastavuje v Danby  Wiske a večer přicházíme k  Osmotherley.

10.den: Osmotherley  - Clay Bank Top ((12 mil)

Opět zvolňujeme po předešlém dni. Vyrážíme do kopců Cleveland Hills, čeká nás několik stoupání a klesání a přes Carlton Bank Top přicházíme do Clay Bank Top.

11. den: Clay Bank Top - Grosmont (23 mil)

Předposlední den opět delší trasa. Vyrážíme přes Urra Moor, Blakey na Glaisdale, po cestě se nabízí daleké výhledy do národního parku Norh York Moors(nádlerné pláně fialových vřesovišť)

12. den: Grosmont - Robin Hood´s Bay  20 mil

Vyrážíme přes Little Becka High Hawsker a trek zakončujeme po nádherných útesech s výhledy  na Severní moře, docházíme do konce treku Robin Hood´s Bay.