Jdi na obsah Jdi na menu

Cumbria Way

První den se vydáme na část úseku dlouhou 18 mil , která nás zavede do Conistonu. Vyrážíme z Ulverstonu , po cestě jdeme kolem několika farem a poračujeme dále. Pohledem zpět se nám  nabízí výhledy na Moorecombe bay. Po chvíli začínají být vidět vrcholy v národním parku Lake District, do kterého po chvíli také dorazíme, pokračujeme dále na Water Yeat. Přes Beacon Hill (225 mi.n.m.) pokračujeme dále na nádherné jezero Coniston Water.Uděláme pauzu a osvěžíme se u jezera.Po té pokračujeme do Conistonu kam také nakoneec dorazíme. V Coniston je hostel YHA Holy How.

Druhý den pokračujeme úsekem do Borrowdale (17,5 mil). Vyrážíme na cestu směrem Dungeon Ghyll. Tento úsek cesty je perfektní, nabízí rozmanitý terén Lake Districtu. Nejprve procházíme lesnatým terénem a po chvíli přicházíme k jezeru Hows(Tarn Hows). Odtud klesáme kolem vodopádů Colwith a Skelwith až k nádhernému jezeru Elterwater.Osvěžili jsme se a udělali pauzu (v Elterwater Village se můžete najíst jsou zde tzv. "pubs"). Dále pokračujeme do údolí Langdale (odkud jsou dobře přístupné dva vrcholy (Harrison Stickle a Pike of Stickle) vede k nim stezka, která není součásti cumbria way ale jako odbočka od treku rozhodně stojí za to. Následně pokračujeme údolím Mickleden, kde také vystoupáme na Stake Pass((480 m.n.m.) a odsud prudce klesáme dolů do údolí Langstrath a následně dojdeme do Borrowdale.

Třetí den volíme volnější a dojdeme pouze do Keswicku, který je vzdálen 8,5 míle. Od Borrowdale se vydáme k jezeru Derwentwater, cestu volíme přes vrch High Spy (653 m.n.m.), dolů přes Cat Bells zpět k jezeru a podél docházíme do Keswicku. Zde volíme ubytování v campu přímo u jezera a večer vyrážíme do městečka. v Keswicku je též YHA hostel.

Čtvrtý závěrečný den vyrážíme z Keswicku do Caldbeck, čeká nás posledních 13 mil treku. Čeká nás pohodový úsek a  volíme cestu přes High Peak (658 m.n.m.)