Jdi na obsah Jdi na menu

Loch Leven Heritage trail

Městečko Kinross a přilehlé jezero Leven najdete ve východní části Skotska na cestě mezi Edinburghem a Perth,  je dobře dostupné autobusovou dopravou a to i o víkendu.  Mezi oběma městy jezdí linka 56X denně 12x o víkendu pak každé 2 hodiny v obou směrech ( více na www.stagecoach.co.uk)

Loch Leven heritage trail je "trek " vedoucí okolo celého jezera,  není nikterak náročný,  v pohodě jej zvládne úplně každý,  nejsou zde žádná převýšení a ujdete jej během jednoho dne,  má pouhých cca 20 km.

Ze začátku můžete mít pocit,  že se vůbec k jezeru nedostanete a uvidíte ho pouze z dostatečně vzdálenosti ale vytrvejte,  stezka vás zprvu provede lesní části ale za prvním zachytnym bodem Mary's gate a následným mostem už to bude mnohem zajímavější.Hned za mostem můžete zahnout dmi oprava k Bird Watching area ( je otevřeno a je dobré jej opustit,  tak jak jste přišli - no trash),  po té se můžete buť vrátit na hlavní stezku nebo pokračovat vlevo vyšlapanou cestičkou konečně blíž břehům jezera,  po chvíli dojdete ke dvěma miniplážím s dobrými výhledy na jezero,  po levé straně pak poslouží jako backround Lomond hills. Pokračujeme rovně po hlavní cestě a zde se nabízí alternativa jít rovně cca 1 1/4 mile a navštívit místní nedaleký hrad,  nebo můžete zatočit po cestě vlevo a pokračovat dále v treku - tentokrát borovicovym hájem ( nabízí se odbočky opět k břehu jezera) Jdeme dále a po chvíli se nám nabídnou Lomond hills v celé své kráse po levé straně. Po pár kilometrech se stezka začne odklánět od jezera více aby se k němu vrátila blízko jeho přístaviště. Zde se můžete občerstvit v místní restauraci s výhledem na jezero nebo podniknout výlet lodí na hrad,  který stojí na ostrově na jezeře ( duben - říjen, loď a vstupné se platí zvlášť)

Náročnost treku je opravdu malá,  jedinou vadou na kráse může být fakt,  že trek je volně přístupný i pro cyklisty, což v sezóně může být trochu problém,  protože Loch Leven je velmi vyhledávaným místem pro relax.